Reklama na Facebooku dla sklepu internetowego
Pomimo zamieszania na rynku finansowym i rosnącej popularności TikToka, Meta Platforms wciąż notuje gigantyczne przychody. Niemal 100% zysku platformy Marka Zuckerberga pochodzi z reklam. Nic dziwnego. Facebooka odwiedza prawie 2 mld ludzi miesięcznie. To ogromna grupa potencjalnych klientów, obok której reklamodawcy nie mogą pozostać obojętni. Dlatego warto dowiedzieć się, jak wygląda reklama na Facebooku dla sklepu internetowego i w jaki sposób ją uruchomić.
Zanim wystartował system Facebook Ads
Pierwsza wersja portalu Marka Zuckerberga została uruchomiona 4 lutego 2004 roku i nazywała się wówczas TheFacebook. W projekcie tym uczestniczyli również jego koledzy z uczelni: Dustin Moskovitz, Chris Hughes oraz Eduardo Saverin. Sam portal był przeznaczony wyłącznie dla studentów Harvardu. W ramach serwisu TheFacebook zarejestrowani studenci mogli znajdować i kontynuować szkolne znajomości. Dodatkowo mieli również możliwość wymiany wiadomości czy nawet zdjęć.
TheFacebook w okamgnieniu zyskał ogromne zainteresowanie. Już w pierwszych dwóch tygodniach funkcjonowania zarejestrowało się na niego ponad 2/3 studentów. Imponujący rozwój platformy skłonił założycieli do przeniesienia się do Doliny Krzemowej. To w mieście Palo Alto stworzyli swoją pierwszą siedzibę firmy, obecnie mieszczącą się aż w czterech budynkach.
W 2005 roku portal zmienił nazwę na Facebook i wypłynął na rynki międzynarodowe. W kolejnym roku pojawiła się wersja mobilna Facebooka, co znacznie ułatwiło dostęp do popularnej aplikacji. Chwilę później również firmy mogły tworzyć tam swoje własne strony i z reklamy na Facebooku.
Rok 2012 był dla Marka Zuckerberga obfity w zapadają w pamięć wydarzenia. Po pierwsze, Facebook kupił Instagram za bagatela miliard dolarów. Ponadto popularna aplikacja doczekała się swojego debiutu na giełdzie Nasdaq, a także zebrała już ponad miliard użytkowników!
Facebook a działania afiliacyjne
Od studenckiego projektu po miejsce, w którym dzielimy się swoim zdjęciami i myślami. Facebook stał także miejscem, w którym promujemy, zarabiamy i uczymy się biznesu. Przyznaj, że mimo pewnych wzlotów i upadków Facebooka, rozwój tej platformy jest doprawdy imponujący. To jedna z największych platform reklamowych, która pozwala zarabiać nie tylko firmom, ale i prywatnym użytkownikom. Publikowanie linków afiliacyjnych i polecanie produktów reklamodawcy w ramach programu partnerskiego jest na Facebooku ogólnodostępne. Dzięki temu na afiliacji może zarabiać każdy użytkownik tej aplikacji.
Reklama na Facebooku, czyli system Facebook Ads
Kiedy tylko Facebook wyszedł poza uczelniane kręgi, twórcy aplikacji zaproponowali firmom tworzenie ich własnych stron. Dzięki nim marki mogą łączyć się ze swoim odbiorcami i pozyskiwać nowych potencjalnych klientów. Bez wątpienia dodatkowo pomaga w tym płatna reklama na Facebooku.
Facebook Ads to narzędzie do promocji na ogromną skalę. Umożliwia precyzyjne docieranie do grup odbiorców podzielonych na mnóstwo kategorii. Pozwala też na tworzenie kreacji reklamowych promowanych na Facebooku, Instagramie, Messengerze oraz w Audience Network. Audience Network to sieć reklamowa Facebooka. Umożliwia dotarcie nie tylko do użytkowników platformy Meta, ale także do osób niekorzystających z Facebooka.
Na reklamę na Facebooku natknąłeś się już pewnie nieraz. To, jaka reklama trafia na Twój feed, jest mocno uzależnione od tego, jak reagujesz na konkretne treści. Jeśli często czytasz posty na temat marketingu, to dajesz sygnał algorytmowi, że interesują Cię takie treści. Zostajesz zaklasyfikowany do pewnej grupy odbiorców i dlatego wyświetlają Ci się reklamy promujące szkolenia marketingowe.
Algorytm Facebook nieustannie zbiera dane i uczy się zachowań użytkowników. Dzięki temu reklama na Facebooku to skuteczny sposób na dotarcie do interesującej Cię grupy odbiorców.
Zarejestruj się w webeAds i zyskaj dostęp do ekskluzywnych narzędzi do zwiększania sprzedaży!
Kliknij tutaj i odkryj więcej!
Modele rozliczeń a reklama na Facebooku
To, który model rozliczeń wybierzesz, jest ściśle związane z zaplanowanym budżetem. Podstawowym modelem rozliczania kampanii na Facebooku jest CPM oraz CPC.
Przy CPM 100 zł każde tysiąc wyświetleń Twojej kreacji będzie kosztowało 100 zł. Ale uwaga. To nie znaczy, że reklama dotarła do 1000 unikalnych osób. Kreacja reklamowa może przecież wyświetlać się jednej osobie kilkukrotnie.
CPC (Cost Per Click) na poziomie 3 zł oznacza, że za każde kliknięcie w kreację reklamową płacisz 3 zł. Model ten jest nieco bezpieczniejszy od CPM, ponieważ daje pewność wyświetleń i wysokiej jakości ruchu.
Jeśli prowadzisz e-commerce i chcesz zastosować model rozliczania CPS, czyli prowizja za sprzedaż, to koniecznie przeczytaj artykuł o programach partnerskich.
Menadżer reklam w systemie Facebook Ads
W menadżerze reklam tworzysz reklamy i zarządzasz nimi. Możesz tam przeglądać swoje kampanie, wprowadzać w nich zmiany, a także sprawdzać ich skuteczność.
System reklamowy Facebook Ads działa na zasadzie aukcji, co oznacza, że wszystkie reklamy rywalizują ze sobą. System prezentuje te reklamy, które mają najwyższe prawdopodobieństwo sukcesu. Za ustalenie takiej okoliczności odpowiada algorytm Facebooka. Na podstawie zebranych danych algorytm jest w stanie skierować reklamy do osób, które wykazują największe prawdopodobieństwo spełnienia celu kampanii reklamowej. Jeśli celem kampanii jest polubienie strony, to algorytm będzie kierował reklamy do osób, które lubią wiele stron. Dzięki temu szansa na polubienie przez nich promowanej strony jest największa.
System reklamowy Facebook Ads jest bardzo złożony. Warto nauczyć się jego obsługi oraz optymalizacji, żeby mieć pewność, że budżet reklamowy nie pójdzie na marne.
Jak uruchomić reklamę na Facebooku?
- Własna strona na Facebooku jest NIEZBĘDNA!
Chcąc uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową z Facebook Ads, musisz mieć stronę firmową na Facebooku. Możesz nią wygodnie zarządzać z poziomu Menadżera firmy (Facebook Business Manager). Strona ta będzie powiązana z Twoim kontem prywatnym, ale będzie to odrębne miejsce na promowanie firmy. Strony firmowe na Facebooku posiadają wiele funkcji, które nie są dostępne w prywatnych profilach. Mowa tu na przykład o możliwości promowania postów, tworzenia kampanii reklamowych czy analizę danych statystycznych.
Nie ma ograniczeń, jeśli chodzi o rodzaj biznesu, dla którego chcesz stworzyć stronę firmową na Facebooku. Może to być strona dla e-commerce, gabinetu kosmetycznego, restauracji, szkoły czy kina. Stronę firmową często zakładają także influencerzy i inni użytkownicy mediów społecznościowych, którym zależy na budowaniu dużych społeczności.
- Załóż konto w Menadżerze Reklam
Założenie konta reklamowego jest bardzo prosto opisane w centrum pomocy dla firm w Meta. A tak w skrócie, to wystarczy utworzyć konto reklamowe w Menadżerze firmy i wybrać formę płatności. Do niedawna możliwa była jedynie opcja podpięcia karty kredytowej lub debetowej, z której system sam ściągał należności. Teraz jest możliwość dodania środków do salda przedpłaconego i można rozpoczynać działania.
Reklama na Facebooku – uruchomienie pierwszej kampanii
Reklama na Facebooku to zwykle grafika lub video z tekstem reklamowym i przyciskiem CTA. Jednak zanim stworzymy kreację reklamową, przed nami cały proces tworzenia kampanii reklamowej. Należy zacząć od określenia następujących parametrów:
- cel reklamowy
- grupa docelowa
- wygląd przekazu reklamowego
- budżet
Warto w tym momencie zaznaczyć, że przy użyciu Menadżera Reklam można także promować swoje posty. Wybieraj szczególnie te, które po publikacji cieszyły się dużą popularnością, a ich treść jest nadal aktualna.
Artur Jabłoński to specjalista w realizowaniu skutecznych kampanii na Facebooku i Instagramie. Oprócz prowadzenia własnej agencji marketingowej digitalk prowadzi też szkolenia i sprzedaje autorskie kursy w tej właśnie tematyce. Naturalnie, do reklamowania swoich produktów wykorzystuje Facebook Ads. Powyższa kreacja została stworzona w celu pozyskiwania klientów na szkolenia. Przycisk CTA Więcej informacji przenosi użytkownika na stronę arturjablonski.com, gdzie zainteresowany szkoleniem może znaleźć więcej szczegółów dotyczących zajęć.
W tym przypadku zastosowano kreację statyczną przedstawiającą Artura Jabłońskiego oraz krótkie i jasne hasło reklamowe, które jest zarazem tematem szkolenia. Warto wiedzieć, że objętość tekstu na obrazach reklamowych już nie jest ograniczana przez system Facebook Ads. Jednak ze względu na skuteczność zaleca się, żeby obrazy nie zawierały więcej niż 20% tekstu.
Powyżej mamy przykład reklamy karuzelowej firmy RoseBelle. Karuzela świetnie sprawdza się przy prezentacji produktów ze sklepu internetowego. Przycisk CTA Kup teraz kieruje użytkownika prosto do produktu w sklepie internetowym.
Powyższy mamy przykład reklamy w formie video. Piotr Chmielewski z agencji Social Media Now opowiada o egzaminie z Facebooka. Przycisk CTA Zarezerwuj teraz przenosi użytkownika do strony zapisu na szkolenie PRO z Facebooka i Instagrama. Format video reklamy jest świetnym magnesem na klientów, którzy wolą konsumowanie tego typu treści.
Wyświetlanie reklam na Facebooku i Instagramie
Jak już wspomnieliśmy na samym wstępie – Instagram został przejęty w 2012 roku przez Marka Zuckerberga. Dlatego domyślnie reklamy będą wyświetlać się zarówno na Facebooku, jak i Instagramie.
Kreacja reklamowa w aplikacji Messenger wtapia się w okno rozmowy. Jest niewielkich rozmiarów i w zasadzie wygląda jak jedna z rozpoczętych konwersacji. Reklama wyświetlana na InstaStories może przyjmować format zdjęcia lub video. Natomiast reklama w feedzie Instagrama wygląda jak zwykły post. Różni się od niego tym, że pod nazwą użytkownika widnieje napis Sponsorowane.
Reklama na Facebooku i cele kampanii
Uruchomienie kampanii w Menadżerze Reklam rozpoczyna się od wyboru celu reklamowego. Cel reklamowy należy dopasować do celu biznesowego. Dlatego warto na początku ustalić, do kogo chcemy dotrzeć z reklamą, a także, jakie efekty zamierzamy osiągnąć.
Obecnie w systemie Facebook Ads masz do wyboru 6 uproszczonych celów:
- Rozpoznawalność
- Ruch
- Aktywność
- Kontakty
- Promocja aplikacji
- Sprzedaż
W poprzedniej wersji systemu można było wybrać 1 z 10 celów podzielonych na trzy główne kategorie: świadomość, działania i konwersja. Możesz wciąż do niego wrócić klikając w Znajdź nowy cel w oknie uruchamiania nowej kampanii.
Opis kampanii z celem reklamowym „Świadomość”
-
Rozpoznawalność marki
Celem kampanii Rozpoznawalność marki jest zbudowanie rozpoznawalności poprzez wyświetlanie reklam odbiorcom bardziej skłonnym do ich zapamiętania. Wybierz ten cel, jeśli chcesz, żeby jak najwięcej osób dowiedziało się o Twojej marce.
Główną zaletą tego celu są niskie koszty. Facebook pozwoli Ci dotrzeć z reklamą do wszystkich użytkowników, którzy mogą być zainteresowani Twoją ofertą.
W statystykach tej kampanii znajdziesz wskaźnik zapamiętywania reklamy. Pokazuje on liczbę osób, które według szacunków będą pamiętały Twoją reklamę w ciągu dwóch dni od obejrzenia.
Reklama na rozpoznawalność marki rozliczana jest w systemie CPM (za 1000 wyświetleń).
-
Zasięg
Dzięki celowi Zasięg możliwe jest wyświetlenie reklamy jak największej liczby użytkowników, a także kontrola częstotliwości jej oglądania.
Cel Rozpoznawalności marki i Zasięg pomagają w dotarciu do licznej grupy odbiorców. Jednak cel Zasięg umożliwia dodatkowo określenie częstotliwości wyświetlania reklamy danej osobie razem z minimalną liczbą dni pomiędzy poszczególnymi emisjami.
Reklama z celem Zasięg jest rozliczana w systemie Cost Per Mille. Możesz więc samodzielnie ustalić maksymalną stawkę za 1000 wyświetleń.
Obydwa cele z kategorii Świadomość nie wygenerują Ci dużej liczby wejść na stronę, komentarzy czy lajków. Celem tych kampanii jest jedynie pokazanie, że Twoja firma istnieje. Warto więc przygotować taką kreację, która nie będzie wymagała konkretnej akcji. Ważne, aby zapadła w pamięć i zachęciła do kontaktu bądź wizyty na stronie. Aby uzyskać zaangażowanie odbiorców, lepiej skorzystać z innych celów kampanii z sekcji Działania.
Opis kampanii z celem reklamowym „Działanie”
Jeżeli chcesz zachęcić odbiorców do konkretnych działań na swojej stronie internetowej czy na stronie Facebooka, to wybierz cel Działanie. Znajdziesz tam 6 różnych celów, przy pomocy których możesz:
- skierować ruch z Facebooka na stronę firmową
- skierować ruch do sklepu internetowego
- zebrać większą liczbę polubień Twojej strony.
Przejrzyj poniższe cele reklamowe i dopasuj je do swoich oczekiwań.
-
Ruch
Ruch to jeden z najczęściej wykorzystywanych celów reklamowych. Służy do przekierowania odbiorców do miejsca docelowego znajdującego się poza Facebookiem (np. strona www czy aplikacja) lub na nim (w formie czatu na Messengerze).
Wybierz ten cel, jeśli zależy Ci np. na pozyskaniu większej liczby:
- odwiedzin na blogu,
- pobrań aplikacji,
- wejść na kartę konkretnego produktu w sklepie.
Kampanię można zoptymalizować pod kątem większej liczby kliknięć, wyświetleń albo dziennego zasięgu (jedna osoba zobaczy tę samą reklamę najwyżej raz w ciągu dnia). Kampania z celem reklamowych ruch jest najprostszym sposobem na pozyskiwanie dużej liczby wejść na stronę www.
-
Aktywność
Kampania z celem reklamowym Aktywność jest jedną z najskuteczniejszych strategii. Dzięki niej dotrzesz z kreacją reklamową do osób, które są skłonne do np. lajkowania stron, udostępniania i komentowania postów.
-
Instalacje aplikacji
Przy pomocy reklamy z tym celem możesz skierować odbiorców do sklepu lub strony, z której mogą pobrać Twoją aplikację. Optymalizacja kampanii pod kątem liczby instalacji aplikacji wymaga integracji z systemem reklamowym Facebook przy użyciu Software Developer Kit (zestaw narzędzi dla deweloperów). Jeśli tego nie zrobisz, to reklama będzie automatycznie ustawiona na uzyskanie maksymalnej liczby kliknięć.
-
Wyświetlenia filmu
Założeniem celu Wyświetlenia filmu jest uzyskanie wysokiej liczby wyświetleń filmu trwających powyżej 10 sekund przy najniższym koszcie.
PROTIP: Jeśli w udostępnionym wideo jest zawarta czyjaś wypowiedź, to warto dodać do niego napisy. Wielu użytkowników korzysta z Facebooka bez dźwięku. Nie pozwól, by z tego powodu nie odtworzyli Twojej reklamy.
-
Pozyskiwanie kontaktów
Nie zaskoczę Cię. Dzięki kampanii zorientowanej na pozyskiwanie kontaktów będziesz zdobywał/a kontakty dla swojej firmy (np. adresy e-mail, numery telefonów). Twoje reklamy będą zbierać dane kontaktowe osób zainteresowanych Twoim produktem. Informacje te użytkownicy pozostawią w specjalnym formularzu dodatkowym. To pozwoli Ci stworzyć bazę potencjalnych klientów albo bazę mailingową.
-
Wiadomości
Cel reklamowy Wiadomości pozwoli Ci na nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami poprzez Messengera, Instagrama czy WhatsAppa. W ten sposób możesz kontaktować się z potencjalnymi, ale też dotychczasowymi klientami, żeby rozbudzić zainteresowanie Twoją firmą. Nierzadko wiadomości personalne sprawdzają się o wiele lepiej niż najlepiej dopracowana kreacja reklamowa.
Reklama na Facebooku z celem kampanii „Konwersja”
Konwersja to grupa reklam, której celem jest zachęcenie osób zainteresowanych Twoją firmą do podjęcia decyzji zakupowej Twojego produktu lub usługi. Reklama na Facebooku jest wówczas optymalizowana w kierunku generowania jak największej liczby konwersji.
Aby korzystać z kampanii reklamowej nastawionej na konwersje, konieczne jest zamieszczenie Piksela Facebooka na stronie www sklepu internetowego. Piksel Facebooka to fragment kodu, który dodany do kodu źródłowego Twojej witryny, zbiera informacje dotyczące osób odwiedzających stronę sklepu. Pozwala to systemowi Facebook Ads mierzyć skuteczność prowadzonych kampanii, a także prowadzić remarketing.
-
Konwersje
Korzystanie z tego celu jest możliwe po prawidłowym skonfigurowaniu piksela Facebooka. Bez niego Facebook nie ma możliwości zbierania danych potrzebnych do oceny skuteczności reklam oraz ich optymalizacji.
Konwersją nie musi być tylko zakup produktu w Twoim sklepie. Może to być też dodanie produktu do koszyka, wysłanie formularza czy rejestracja. Sam ustalasz, co będzie dla Ciebie konwersją.
-
Sprzedaż z katalogu
Sprzedaż z katalogu jest jednym z najefektywniejszych sposobów na zwiększenie przychodu i zwrotu z wydatków na reklamę (ROAS). Cel ten jest przeznaczony przede wszystkim dla sklepów internetowych z bogatą ofertą produktów. Jednakże małe firmy również mogą z niego korzystać i osiągać przyzwoite wyniki.
Do uruchomienia tej reklamy konieczne jest połączenie katalogu produktów ze stroną na Facebooku. Służy do tego Menadżer Katalogów, do którego należy wgrać listę w formacie CSV lub XML.
Sprzedaż z katalogu umożliwia wyświetlanie dynamicznych reklam, które możesz łatwo dopasowywać do potencjalnych klientów. Przykładowa kreacja reklamowa może przypominać użytkownikowi o tym, że dodał określone produkty do koszyka, ale nie sfinalizował transakcji. Możesz też skierować do swoich klientów reklamę z produktami podobnymi do tych, które ostatnio przeglądali lub kupili w Twoim sklepie internetowym.
Reklama na Facebooku – grupa docelowa
Drugim etapem po wybraniu celu kampanii jest określenie grupy docelowej. Dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców przysparza wiele problemów. Reklama na Facebooku daje ogromne możliwości targetowania, jednak zdaje się to komplikować działania, aniżeli wspomagać.
Dlatego na samym początku trzeba sobie jasno powiedzieć – idealnych rozwiązań nie ma. Wybór optymalnej grupy docelowej wymaga przeprowadzenia testów.
Reklama na Facebooku umożliwia dotarcie do różnych grup osób, które są klasyfikowane ze względu na wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania czy zajmowane stanowiska.
Ale to nie wszystko…
Możesz pokierować reklamę do świeżo upieczonych małżonków, do osób, które niedawno zmieniły miejsce zamieszkania czy miejsce pracy.
To nadal nie jest koniec możliwości…
Reklama na Facebooku może być też skierowana do grupy odbiorców z konkretnymi zainteresowaniami.
Szczegółowe opcje targetowania uwzględniają także osoby, które przejawiają określone zachowania. Mogą to być np. grupy korzystające z Facebooka poprzez przeglądarkę Chrome czy osoby często podróżujące.
Jak widzisz, opcji określania grup docelowych jest mnóstwo. Zanim uruchomisz reklamę na Facebooku, poświęć trochę czasu na analizę zachowań, zainteresowań i potrzeb Twojego potencjalnego klienta. Mimo tego, że reklama na Facebooku jest bardzo intuicyjnym systemem, to samodzielne określenie grupy odbiorców jest kluczowe. Sam wiesz najlepiej, do kogo ma dotrzeć Twoja reklama.
Kreacja reklamowa w systemie Facebook Ads
Etapem końcowym tworzenia kampanii jest dodanie kreacji reklamowej. Może to być zdjęcie, film czy też utworzony i opublikowany już post.
Kreacja reklamowa to pierwszy element, z którym styka się odbiorca, więc powinien mocno przyciągać uwagę. Warto więc zwrócić uwagę na skuteczne copy, grafikę i ilość informacji.
PROTIP: Skuteczna reklama na Facebooku to dopiero połowa sukcesu. Jeśli Twoja kreacja przekierowuje użytkownika na stronę sklepu internetowego, to zadbaj o jego UX/UI. Intuicyjny proces zakupowy czy też przyjazna estetyka strony będą w takiej samej części odpowiedzialne za sukces reklamy.
Wysoki CTR, przyzwoity CPC, ale niska konwersja. Jeśli zauważysz takie statystyki CTR i CPC, to w wielu przypadkach oznacza to skuteczną reklamę. Niska konwersja może wskazywać na problem na etapie zapoznania użytkownika ze stroną sklepu internetowego. Warto wtedy prześledzić drogę, jaką przebywa użytkownik odwiedzający Twój sklep. Może się okazać, że na którymś etapie zamówienia występuje przeszkoda powodująca porzucenie koszyka.
Reklama na Facebooku – budżet i czas emisji kampanii
Ustalenie budżetu kampanii może przyprawiać o ból głowy. Masz do wyboru dwie opcje:
- budżet dzienny, w którym ustalasz średnie dzienne wydatki w ciągu tygodnia. Koszt dzienny może się wahać, ale a tydzień kampanii nie wydasz więcej niż 7-krotność budżetu dziennego.
- budżet całkowity, czyli budżet dla całej kampanii. Wybierz tę opcję, jeśli nie chcesz przekroczyć określonej kwoty wydatków na reklamę.
Koszt kliknięcia w Twoją reklamę zależy od wielu czynników, m.in. od:
- jakości kreacji reklamowej,
- rozmiaru grupy docelowej,
- celu kampanii.
Dopracowanie tych kwestii pomoże Ci w obniżeniu CPC/CPA i optymalnemu wykorzystaniu Twojego budżetu.
Jak Facebook Ads oblicza koszt emisji reklamy?
Podobnie jak system Google Ads, Facebook wykorzystuje aukcję reklamową, żeby wyświetlić najlepszą reklamę dla określonego użytkownika w danym momencie.
Aukcję wygrywa reklama, której łączna wartość trzech czynników (oferta, szacunkowy współczynników działań, jakość reklamy) jest najwyższa.
Czas emisji reklamy
Okres emisji reklamy zależy w zasadzie tylko i wyłącznie od Ciebie i Twojego budżetu.
Reklama na Facebooku wykorzystuje uczenie maszynowe do optymalizacji reklamy pod kątem wyników. Z każdym dniem wyświetlania reklamy, system zbiera informacje o najlepszych:
- odbiorcach, do których warto kierować reklamę,
- porach dnia, w których reklamy są chętniej oglądane,
- umiejscowieniach i materiałach reklamowych, które należy użyć.
Co to oznacza dla Ciebie?
Im dłużej działa Twoja kampania, tym lepsze jej wyniki.
Na początku kampanii wyniki mogą być mniej stabilne właśnie ze względu na fazę uczenia się. System wyszukuje wówczas optymalne ustawienia emisji reklamy. W momencie, gdy zestaw reklam uzyska ok. 50 zdarzeń optymalizacji w przeciągu 7 dni, kampania wychodzi z fazy uczenia się.
WAŻNE!
W tym czasie (fazie uczenia się), NIE wprowadzaj zmian w zakresie:
- kampanii – nie zmieniaj budżetu, kwoty oferty, strategii,
- reklamy – jakichkolwiek zmian,
- zestawu reklam – nie zmieniaj targetowania
umiejscowienia, zdarzenia optymalizacji, budżetu, kwoty oferty. Nie dodawaj nowego materiału reklamowego, strategii składania ofert i nie wstrzymuj zestawu na ponad 7 dni.
Stracisz wówczas wszelkie dane, które zebrał algorytm, ponieważ faza uczenia się zostanie zresetowana. Algorytm znów potrzebuje czasu na zebranie nowych danych, zanim zoptymalizuje wyświetlanie reklam. A za czas emisji reklamy nadal trzeba płacić.
Reklama na Facebooku – analiza wyników kampanii
Przeprowadziliśmy Cię przez najistotniejsze etapy tworzenia kampanii w systemie reklamowym Facebook Ads. Jednak samo uruchomienie kampanii to nie koniec pracy. Można z niej wycisnąć jeszcze więcej, dzięki wnikliwej analizie zmierzonych wyników. Wyciągnij na ich podstawie wnioski, a następnie wprowadź odpowiednie zmiany.
Ilość danych gromadzonych i udostępnianych przez Facebook Ads jest ogromna. W statystykach kampanii znajdziesz takie parametry jak wyniki, zasięg, wyświetlenia, CTR czy CPC. Dzięki nim możesz ocenić, czy Twoja kampania przynosi zamierzone efekty, czy może trzeba ją zoptymalizować.
Reklama na Facebooku – dla kogo jest przeznaczona?
Patrząc na zasięg Facebooka, ciężko wskazać branżę, która nie może prowadzić działań reklamowych na platformie Meta. W uprzywilejowanej sytuacji są z pewnością wszelkie biznesy internetowe. Reklama na Facebooku daje im możliwość budowania rozpoznawalności marki, zdobywania konwersji, budowania relacji z klientami, a także pozyskiwanie nowych.
Nie wystarczy raz zamieścić reklamę na Facebooky, by czerpać z niej zyski w nieskończoność. Podtrzymuj zainteresowanie użytkowników Facebooka poprzez zmianę kreacji i testowanie różnych ustawień reklamy. Obsługa kampanii w systemie Facebook Ads to stała praca, która polega na ciągłym testowaniu, mierzeniu, a następnie zmianie i ulepszaniu kreacji reklamowych czy grup docelowych. Takim podejściem można osiągnąć świetne wyniki kampanii bez przepalania budżetu.
Reklama na Facebooku – jakie są ograniczenia?
Systemy reklamowe takie jak Facebook Ads, Google Ads czy LinkedIn Ads nie są idealne i mają pewne ograniczenia.
Materiały objęte ograniczeniami
- Alkohol
- Serwisy randkowe
- Gry i hazard online
- Apteki internetowe
- Leki dostępne bez recepty
- Usługi wymagające subskrypcji
- Produkty oraz usługi finansowe i ubezpieczeniowe
- Materiały promujące markę
- Reklamy dotyczące kwestii społecznych, wyborów lub polityki
- Produkty i usługi związane z kryptowalutami
- Leczenie uzależnienia od narkotyków i alkoholu
- Zabiegi medycyny estetycznej i wellness
- Społecznościowe gry kasynowe
- Promowanie leków na receptę
Wiele z tych materiałów reklamowych musi być zgodne z wszelkimi obowiązującymi lokalnie przepisami prawa, wymogami i normami branżowymi, wytycznymi, licencjami, zezwoleniami czy innymi zasadami. Dowiedz się więcej z https://www.facebook.com/policies_center/ads.
Reklama na Facebooku – na własną rękę czy z agencją?
Reklamy w systemie Facebook Ads można tworzyć samodzielnie, ale można też zatrudnić do tego agencję.
Uruchomienie kampanii na własną rękę będzie wymagało od Ciebie czasu i chęci do nauki podstaw. Współpraca z agencją lub freelancerem na pewno oszczędzi Twój czas, ale wymaga większego wkładu finansowego. W zamian za to doświadczeni marketingowcy zajmą się Twoją kampanią kompleksowo – od wybrania celu reklamy po stworzenie kreacji i analizę.
Wybór między agencją a samodzielnym działaniem zależy od Twoich potrzeb oraz możliwości – czasowych i finansowych.
Nasze rekomendacje specjalistów od Facebook Ads
Poniżej przedstawiamy jeszcze kilka polecanych przez nas osób, od których można się naprawdę sporo nauczyć, jeśli chodzi o reklamę na Facebooku:
Artur Jabłoński – ekspert w zakresie Facebooka, Instagrama i Content Marketingu. Możesz skorzystać z jego bloga, na którym znajduje się nawet specjalna kategoria dotycząca Facebook Ads. Oprócz tego organizuje on szkolenia, kursy online oraz posiada kanał na YouTube, z którego można czerpać wiedzę. Napisał także książkę pod tytułem „Skuteczna reklama na Facebooku”.
Social Media Now – agencja marketingowa, która dziś rozwija się na różnych polach, jednak zaczynała od Facebooka. Na systemie Facebook Ads zjedli zęby! Warto zaglądać na ich stronę na Facebooku, gdzie sporo się dzieje, np. tematyczne live czy posty o nowych rozwiązaniach na Facebooku.
Daniel Bossy – specjalista ds. marketingu, który podejmuje najczęściej tematykę Facebook Ads. Nie ma typowego bloga, ale na jego stronie znaleźć można wiele materiałów wideo, dotyczących tej tematyki. Warto także zajrzeć na jego profil na Facebooku, ponieważ prowadzi go naprawdę ciekawie.
Joanna Ceplin – specjalistka od mediów społecznościowych, która porusza kwestię większości portali, w tym oczywiście Facebooka. Warto zaglądać na jej bloga.
Paweł Kępa – wcześniej jego blog nazywał się „Mała Wiejska Firma”. Od niedawna nazwa strony to po prostu imię i nazwisko twórcy, ponieważ jego wiedza zaczęła służyć wszystkim biznesom, nie tylko tym niewielkim. Warto zajrzeć na jego bloga i kanał na YouTube, na którym dzieli się wiedzą.
Najczęściej zadawane pytania:
- Ile kosztuje reklama na facebook?
To zależy. W przypadku reklam skupionych na zasięgu i aktywności, możesz rozpocząć z budżetem w wysokości 300-500 zł miesięcznie. Natomiast jeżeli Twoim celem jest generowanie sprzedaży, to minimalna kwota dla kampanii lokalnych wynosi 1000 zł, a dla ogólnopolskich – od 1500 do 2500 zł miesięcznie. - Jak zrobić reklamę na Facebooku?
Aby stworzyć reklamę, skorzystaj z Menedżera reklam na platformach Meta i kliknij opcję „Utwórz”. Zanim opublikujesz swoją pierwszą reklamę, musisz przygotować całą kampanię i zestaw reklam. Możesz też dodać nową reklamę do już istniejącej kampanii lub zestawu.
- Czy reklama na Facebooku się opłaca?
Reklama na Facebooku okazuje się bardzo efektywna w wielu branżach i dla rozmaitych celów marketingowych. Dzięki zaawansowanym opcjom targetowania, Facebook umożliwia trafne dotarcie do dokładnie określonej grupy odbiorców.
- Jak działa reklama na Facebooku?
Reklama na Facebooku polega na prezentowaniu użytkownikom tej platformy sponsorowanych treści. Pojawiają się one w formie reklam lub informacji o działaniach innych użytkowników, jak polubienia czy komentarze. Kluczowe jest, że są one dostosowane do zainteresowań wybranej grupy docelowej.
4 komentarze do “Reklama na Facebooku dla sklepu internetowego”
Możliwość komentowania została wyłączona.