Program partnerski premium: dlaczego warto w niego inwestować?

Program partnerski premium to doskonały sposób, by wynagrodzić szczególnie aktywnych wydawców. Wyższe stawki prowizji czy dedykowane oferty specjalne pomagają budować trwałe relacje z najlepszymi z nich, co prowadzi do większej efektywności programu. W tym artykule pokażemy, z jakich narzędzi warto skorzystać, aby zwiększyć zyski wydawcy i reklamodawcy.

Program partnerski premium jest skutecznym sposobem na nagradzanie aktywnych wydawców poprzez wyższe stawki prowizji i specjalne oferty. Różni się od standardowych programów partnerskich, oferując lepsze warunki dla wybranych wydawców, co przekłada się na większe przychody i motywację do promowania produktów.

Czym jest marketing afiliacyjny?

Afiliacja to rodzaj działalności marketingowej, która opiera się na relacji dwóch podmiotów —  reklamodawcy i wydawcy. Reklamodawca, czyli sklep internetowy, płaci ustaloną prowizję od zrealizowanych sprzedaży w zamian za promocję jego produktów na platformie wydawcy. Wydawca może korzystać z różnych narzędzi afiliacyjnych, najpopularniejszym z nich jest link afiliacyjny.

jak działa afiliacja

Różnice między standardowym programem partnerskim a programem premium

Zwykłe programy partnerskie oferują typowe stawki prowizji, które nie wyróżniają się z rynkowego standardu. Program premium pozwala na wyższe prowizje oraz wyjątkowe oferty kierowane do wyjątkowych wydawców. Dzięki temu dodatkowemu procentowi i znaczącej liczbie sprzedaży, wydawcy uczestniczący w programie partnerskim premium mają szansę na zauważalnie większe przychody. To zachęca ich do intensywnego promowania produktów marki reklamodawcy.

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zarejestruj się w webeAds i zyskaj dostęp do ekskluzywnych narzędzi do zwiększania sprzedaży!
Kliknij tutaj i odkryj więcej!
WYPRÓBUJ ZA DARMO!

Program partnerski premium — z korzyścią dla wszystkich

Różnorodne oferty specjalne i okazje proponowane wydawcom w programie partnerskim premium, pozwalają generować większą liczbę transakcji. Dzięki temu zyskuje każda ze stron. Przykładem niech będą dedykowane kody rabatowe, do których dostęp mają tylko wydawcy w takim programie. Dzięki nim:

  • potencjalni klienci dostają to czego chcą, czyli rabaty oraz promocje;
  • wydawcy generują więcej transakcji i zwiększają swój dochód z prowizji;
  • reklamodawcy pozyskują nowych klientów i zwiększają zyski.

Co ważne, utworzenie takiego kodu rabatowego dla programu partnerskiego premium niweluje ryzyko nadużywania promocji i ogranicza jej zasięg do odbiorców określonych wydawców.

Program partnerski premium — od czego zacząć?

  1. Wybierz potencjalnych wydawców premium

Zdecyduj, których wydawców warto wyróżnić i zakwalifikować do programu premium. Zwróć szczególną uwagę na takich, z którymi dobrze współpracowało Ci się w przeszłości oraz tych, którzy generują największe zyski. Pamiętaj, że zawsze możesz poprosić o pomoc w tej kwestii opiekuna programu partnerskiego.

  1. Zdefiniuj wysokość prowizji 

Dokładnie przemyśl jaką stawkę prowizji chcesz ustawić dla danego programu premium. Wyższa stawka uatrakcyjni ofertę dla wydawców, co z kolei zwiększy szanse na aktywną promocję Twojego sklepu.

  1. Utwórz program

Po dokładnej selekcji wydawców, którzy spełniają kryteria do udziału w programie partnerskim premium, możesz przystąpić do tworzenia programu. Warto skontaktować się z opiekunem Twojego programu, który chętnie pomoże przygotować ciekawą ofertę dla wydawców na preferencyjnych warunkach.

  1. Pomyśl o dodatkowych bonusach

Rozważ dodatkowe środki motywacyjne dla wydawców w programie premium. Warto zastanowić się choćby nad współpracą barterową. Ten rodzaj gratyfikacji sprawia, że wydawca czuje się doceniony i zachęca go do jeszcze aktywniejszego działania w ramach programu.

Kryteria wyboru wydawców do programu premium

Dobierając wydawców do programu, reklamodawcy zwracają uwagę przede wszystkim na:

  • ilość transakcji generowanych w podstawowym programie
  • ruch na stronie lub zasięgi w social mediach
  • poziom zaangażowania społeczności
  • kreatywne, nowatorskie podejście do tworzonych treści
  • spójność treści z wartościami marki

kim są wydawcy w afiliacji

Podsumowanie

Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu żaden reklamodawca nie będzie miał już wątpliwości, że program partnerski premium się opłaca. Przejrzyj listę swoich obecnych wydawców i zidentyfikuj tych, którzy przynoszą najwięcej transakcji. Następnie stwórz dla nich dedykowany program partnerski premium, oferujący wyższą prowizję oraz dodatkowe korzyści. Spraw, aby wydawcy poczuli się docenieni i zmotywowani do jeszcze aktywniejszej promocji Twoich produktów i ciesz się rosnącą sprzedażą!